Z roku na rok stale wzrasta liczba rowerzystów w Polsce. Sprzyja temu stale polepszająca się infrastruktura oraz rosnąca świadomość związana z zaletami jakie niesie ze sobą jazda na rowerze. Nie zmienia się jednak ryzyko płynące z podróżowania jednośladem, choć bardziej zasadna była by liczba mnoga bo jest kilka.

Ochraniacze to nie wszystko

Kask, ochraniacze i regularny przegląd i serwis roweru to podstawy, które zmniejszają ryzyko nieszczęścia i są podstawą bezpieczeństwa. Ale nawet i najbardziej ostrożna jazda nie uchronią w stu procentach przed kontuzją lub wypadkiem. Na taką ewentualność warto wykupić ochronę w postaci ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

Polisa NNW zapewnia odszkodowanie nawet przy drobnym urazie. Wypłacone pieniądze pozwolą podreperować domowy budżet, nadszarpnięty wydatkami związanymi z leczeniem lub np. przerwą od pracy.

Gdy jesteś sprawcą

Jeśli to my spowodujemy wypadek lub w inny sposób doprowadzimy do uszczerbku na zdrowiu innej osoby albo zniszczenia jej mienia, możemy zostać pociągnięci do odpowiedzialności i zobowiązani do pokrycia szkód.

Jakich?

Przy zarysowaniu karoserii auta koszt odnowy lakieru to zazwyczaj kilkaset złotych, ale może zdarzyć się, że zapłacimy nawet kilka tysięcy – w zależności od wielkości i umiejscowienia rysy. Gdy wjedziesz w pieszego, możesz wytrącić mu z ręki telefon lub laptopa. Naprawa może wynieść kilka tysięcy. Uszkodzenie ciała poszkodowanego to jeszcze większy wydatek. Odszkodowanie np. za złamanie ręki to z kolei kilkadziesiąt tysięcy złotych – jego wysokość zależy od tego, jaki wpływ na życie (i pracę) poszkodowanego ma złamanie, ile kosztować będzie rehabilitacja i niezbędny sprzęt medyczny.

Wykupiona polisa OC pozwala uniknąć pokrywania szkód z własnej kieszeni. 

Chroń swój rower

Bez względu na przyczynę wypadku – czy będzie on z naszej winy, z winy pieszego czy innego pojazdu – casco roweru pozwoli nam na pokrycie kosztu naprawy. Ubezpieczyć można rower nawet do 20 tys. zł!

Casco zadziała także, gdy rower stracimy w wyniku kradzieży – zarówno z zamkniętego pomieszczenia (np. piwnicy lub garażu) jak i „z ulicy” – pod warunkiem, że rower będzie zabezpieczony, np. U-lockiem lub łańcuchem.